lørdag, oktober 22, 2011

Hopp i havet, her trengs det pasta for å overleve



Jeg har ved en tidligere anledning omtalt IKEA som helvetes forgård, jeg står fortsatt ved den uttalelsen, men jeg hadde ikke trodd at jeg noen gang skulle se et sted som kunne konkurere med kaoset der i August. Jeg står rettet, "Hopp i Havet" her i Oslo er en god nr to. 3 etasjer med overaktive barn tror jeg kan skremme fanden på flat mark. Jeg gjør honnør til jentene som har ansvaret der, å beholde roen i et slikt sted krever en selvdisiplin jeg tror er meg fremmed.  Så for å komme over dette sjokket må man lage barnevennlig pasta slik at man kan  trøstespise.   

Cannelloni ala Oslogate
2 bokser hele tomater
1 løk
2 fedd hvitløk
Olje
500 g kjøttdeig
1 vårløk
1 liten bunt bladpersille
7 dl melk
Smør
Mel
2 grønnsaksbuljongterninger
Salt og pepper
Godt med revet Ost
1 pakke Cannellonirør

Varm oljen i en kasserolle, eller jerngryte, tilsett finsnittet hvitløk og løk. La dette surre til løken er blitt blank. Tilsett boksene med hermetiske tomater, grovhakk når alt er kommet over i kasserollen, la det småkoke over lav varme.

Mens tomatblandingen småkoker bruner du kjøttdeigen i en panne.Del opp kjøttdeigen i små biter mens den bruner. Når all kjøttdeigen er godt stekt har du dette over i tomatblandingen. La kjøttet og koke inn til en passelig tykk og finkornet blanding.

Finn fram en kasserolle til, smelt 2ss med smør og til tilsett mel. La dette surre over ekstrem lav varme i 5 minutter slik at melsmaken svettes ut. Tilsett melk, og buljong, og rør godt. La den hvite sausen koke opp,og tykne, før du trekker den tilside og rører inn osten. 

Når både ostesausen og kjøttsausen er ferdig finsnitter du opp vårløken og persillen. Rør dette inn i kjøttsausen, smak til med salt og pepper.

Finn fram en passe stor ildfast form, fyll opp Cannellonirørene med kjøttsausen og legg dem pent i formen til den er full. Hell ostesausen over, strø over med revet ost og steik på 200 grader i 30 til 40 minutter. Serveres sammen med en frisk grønn salat. 



Ingen kommentarer:

Prøv også:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...