søndag, mars 27, 2011

A real gimlet is half gin and half Rose’s Lime Juice and nothing else

Gimlet er min favoritt drink, men hvordan skal man egentlig presentere denne på en skikkelig måte? Jeg tror jeg lar  Raymond Chandlers forsoffene gentelmannen Terry Lennox  fra "The long Goodbye" gjøre jobben "We sat in the corner bar at Victor’s and drank gimlets. “They don’t know how to make them here,” he said. “What they call a gimlet is just some lime or lemon juice and gin with a dash of sugar and bitters. A real gimlet is half gin and half Rose’s Lime Juice and nothing else. It beats martinis hollow.”

Jeg skal innrømme at jeg i Lenoxs øyne er en forbryter, for selv om blandingen er utsøkt i seg selv synes jeg at den gjør seg enda bedre med enrome mengder knust is.

Gimlet
4 cl gin
4 cl Roses lime ( kan reduseres til 2 cl viss man vil ha en mer utpreget ginsmak)
Knust is

Fyll  et Tumblerglass med knust is. Hell over gin og Roses Lime. Pynt med limeskiver viss du har slike behov.

Ingen kommentarer:

Prøv også:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...