onsdag, januar 06, 2010

Blekkulf i panna


Prøvde noe nytt i dag, blekksprut. Jeg har hovra rundt  ideen om å lage noe med blekksprut tidligere men har aldri kommet meg rundt til det .  Det er det som er greit med dette prosjektet, jeg er nødt til å forplikte meg til det som er satt opp, og jeg vil gjerne prøve nye ting. Derfor ble det blekksprut i dag, det virket som en god ide for en uke siden og dermed er det i det minste en ide i dag. For å finne blekksprut, eller for den saks skyld mange gode asiatiske varer  så  er TT i Torggata er et mekka, du finner dem her



Scampi- og blekksprutspyd med tagliatelle
18 scampi
300 g akkar ( renset og delt i passende biter)
Saft av 1 sitron
Salt og pepper
500 g tagliatelle
150 usaltet smør
1 liten bunt flatbladet persille, finhakket

Ha scampi og blekksprut i en bolle. Hell olivenolje og sitronsaft over. Smak til med salt og pepper. La sjømaten stå kjølig i ca en time. Træ scampi og blekksprut på grillspidd. Stek scampiene og blekksprut i olje i en stekespanne til de er gylne på begge sider, ca fire minutter totalt.

Kok tagliatelle til den er aldente. Ha i smør og persille. Rør godt.

Fordel pastaen på tallerkener, legg et spyd på hver. Server gjerne med et ekstra olivenolje til å dryppe over

Ingen kommentarer:

Prøv også:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...