mandag, november 16, 2009

Lammekarri med sopp og kokos

Etter noe om og men er jeg i gang med menyen som jeg skrev om på søndag.
Hadde ganske dårlig tid i dag og endte opp med at det ble Moi og Bølgen sin Lammekarri med sopp og kokos. Det var en enkel og grei oppskrift som var ferdig på under halvtimen, og smaken kan jeg ikke klage på. Viktig å ha frisk persille og en god tomat å hive oppi.


Lammekarri med sopp og kokos
(Bok: Kjøtt og vin)

600g lammekjøtt uten bein ( jeg hadde bomma når jeg skrev handlelista og hadde bare 500 g)
2 sjalottløk
2 rødløk ( fra parsellhage)
300 g blandet sopp
2 ss smør
2 ts sterk karri
1 boks kokosmelk
Saften av 1 lime
1/3 chilipepper
Salt og pepper
2 vårløk
1 tomat
1 ss hakket persille

1: skjær kjøttet i grove biter, sjalottløken og rødløken i litt mindre biter, og soppen i store biter

2: Fres kjøttet i smør og karri i ei panne i et minutt

3: Ha i løk og sopp, og fres i ytterlige 1 minutt

4: Tilsett kokosmelk, limesaft og chili i tynne skiver. La alt koke i 15 minutter

5 smak til med salt og pepper. Dryss finsittet vårløk, grovhakkede tomater og hakket bladpersille over, og
server.

Jeg kokte opp litt ris ved siden i redsel for at det ble litt lite mat, og jeg tror det er nødvendig særlig når man har 100g for lite kjøtt.

Ingen kommentarer:

Prøv også:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...