mandag, desember 07, 2009

Eggs & sausage and a side of toast. Coffee and a roll, hash browns over easy

I kveld er kvelden, i kveld er Mr Waitz 60 år. I den sammenheng er det bare å gratulere, og ikke minst utbringe en skål for mannen, og kanskje også for myten. Det er lenge siden jeg har gått på konsert på en mandag, særlig en konsert jeg har sett så mye fram til. Da jeg ble gjort oppmerksom på at det var en hyllestkonsert for Tom Waits 7desember på Rockefeller var det ikke noen tvil om at dette var noe jeg måtte på.

Jeg husker første gang jeg hørte Tom Waitz, det var på tidlig 90-tallet at jeg fant ut at mammas samboer hadde en cden "Small Change" fra 1976. Musikkverden ble aldri den samme etter dette. Det mørke , underfundige, skråstilte verdensbilde til Waitz var en åpenbaring og har nå vært en trofast følgesvenn i vel atten år.


I dag er det klart at det må bli en waitz innspiret middag, og hva passer bedre enn en middag inspirert av "Eggs and sausage" fra "Nighthawks at the Diner".



I dag ble det altså stekte grove pølser, ristet brød, stekt egg, Hash Browns og tomatsalsa.
Eggs & sausage and slide of toast

2 økologiske egg

8 små Grove pølser

2 skiver brød
Stek pølsene på medium varme så de blir gylldene

Stek egga i godt med smør. Øs det smeltete smøret over egget mens det steker, egget blir fortere ferdig, og du unngår at det blir tørt.

Rist brødet i panna

Hash browns over easy
1 egg, piska
4 medium store potter, skrelte
1 medium løk
salt and pepper
Vegetabilsk olje for frityr

1: Riv pottene og løken og ha dem i en rent håndkle, klem så ut eventuell veske ved å vri håndklet Legg så blandingen i en bolle

2: Tilsse egg, en god klype med salt og nymalt pepper. Bland ingrediensene godt (det er viktig med nok salt, eller så blir det hele relativt tamt)

3: Varm opp en god slump med olje i en jerngryte ( olja skal være varm, men ikke ryke). Legg så i en god skje med potetblanding. Klem den ned til ca 1 cm tykkelse. Stek i 2-3 min, vend når den er blitt gyllen og sprø

4: Serveres varme, både som frokost, lunsj og middag. Gjør seg også godt til egg og bacon

Rask tomatsalsa
4 tomater, hakket
1 grønnpaprika, hakket
1 Chili, hakket
1/2 løk hakket
Salt og pepper
Litt olje

Bland sammen ingrediensene, ha i litt olje tilsett krydder og smak til

Ingen kommentarer:

Prøv også:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...